Peranan Pendidikan Bahasa Inggris Bagi Perkembangan Ilmu Lainnya
DOI:
https://doi.org/10.37304/enggang.v2i2.9161Keywords:
language, english, international, methodAbstract
English is increasingly being used in indonesian society. This happens as a consequence of people being impacted by technology and social networking sites. One of them is the wide acceptance of english-language films among general audiences. Although english is an important world language and the common language of every country around the world, we must understand it well if we want to enter the global arena. In addition to the actions of governments and certain groups in countries where english is taught or used as a second or third language, here are some reasons why people quickly learn to use the language, especially financial reasons. A systematic review of the literature approach is used to analyze, identify, and evaluate all data on the problem of investigation with a view to addressing the stated research objectives. The slr method is divided into three stages: preparation, implementation, and evaluation. It turns out that english has a close relationship with other fields of study. In addition, english is one of the world's dialects which is used all over the world, especially in indonesia, because it is used in educational institutions and commerce. English also plays a role in the progress of the globalization process to date
Downloads
References
N. Hidayat, “Pengaruh Menonton Film The Tinder Swindler TerhadapSelf Disclosure Perempuan Di Kota Bogor,” Jurnal Pendidikan dan Konseling, vol. Volume 4 , no. 5, p. 7182, 2022.
N. Hidayat, “LITERASI DIGITAL DAN BELA NEGARA : SEBUAH UPAYA UNTUK MENCEGAH HOAX DALAM SISTEM PERTAHANAN NEGARA,” NUSANTARA: Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial, vol. 8, no. 1, pp. 32-41, 2021 .
Iskandar, R. A. (2023). Peranan Pendidikan Bahasa Inggris Dalam Pengembangan Pariwisata Di Desa Mekarbuana Kecamatan Tegalwaru. Abdima Jurnal Pengabdian Mahasiswa, 2(1), 2256-2260.
Hidayah, W. N. (2021). Konsep Solusi Terhadap Problem Keterampilan (Skills) Berbahasa Inggris di Lembaga Pendidikan Indonesia. Jurnal Pendidikan Indonesia, 2(10), 1824-1834.
Seken, I. K. (2015). Pengajaran Bahasa Inggris Glokal: Pendidikan Bahasa Asing di Bawah Payung Budaya Nasional. Prasi: Jurnal Bahasa, Seni, dan Pengajarannya, 10(19).
Swasta, I. B. J. (2014). Peran Pendidikan, Pelatihan Bahasa Inggris, Dan Teknik Kepemanduan Dalam Pengembangan Mina Wisata. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 33(3).
Sutrisna, G. (2021). Implementasi Pendidikan Karakter dalam Pembelajaran Bahasa Inggris. Widya Accarya, 12(1), 117-127.
Juriana, J. (2017). Pentingnya penggunaan bahasa Inggris dalam komunikasi dakwah pada era global. Mawa Izh Jurnal Dakwah Dan Pengembangan Sosial Kemanusiaan, 8(2), 241-258.
Santoso, I. (2014). Pembelajaran bahasa asing di Indonesia: Antara globalisasi dan hegemoni. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 14(1), 1-11.
Agustin, Y. (2011). Kedudukan bahasa Inggris sebagai bahasa pengantar dalam dunia pendidikan. Deiksis, 3(04), 354-364.
Basri, Z. Z., Septiyanti, V. L., & Holisah, F. (2019). Peranan Popular Culture Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Untuk Menciptakan Autonomous Learner Di Abad 21. Jurma: Jurnal Program Mahasiswa Kreatif, 3(1), 19-55.
Komalasari, R. (2022, December). Pariwisata Medis Sebagai Pasar Niche Yang Unik Dalam Konteks Indonesia. In Journey: Journal of Tourismpreneurship, Culinary, Hospitality, Convention and Event Management (Vol. 5, No. 2, pp. 95-104).
Wahyuningsih, R., Kusuma, H. A., & Listyanti, H. (2021). Analisis Persepsi Mahasiswa Non Bahasa Inggris Terhadap Kebutuhan Bahasa Inggris Di Dunia Kerja. Literasi: Jurnal Kajian Keislaman Multi-Perspektif, 1(2), 319-346.
Iskandar, R. A. (2023). Peranan Pendidikan Bahasa Inggris Dalam Pengembangan Pariwisata Di Desa Mekarbuana Kecamatan Tegalwaru. Abdima Jurnal Pengabdian Mahasiswa, 2(1), 2256-2260.
Hidayah, W. N. (2021). Konsep Solusi Terhadap Problem Keterampilan (Skills) Berbahasa Inggris di Lembaga Pendidikan Indonesia. Jurnal Pendidikan Indonesia, 2(10), 1824-1834.
Seken, I. K. (2015). Pengajaran Bahasa Inggris Glokal: Pendidikan Bahasa Asing di Bawah Payung Budaya Nasional. Prasi: Jurnal Bahasa, Seni, dan Pengajarannya, 10(19).
Swasta, I. B. J. (2014). Peran Pendidikan, Pelatihan Bahasa Inggris, Dan Teknik Kepemanduan Dalam Pengembangan Mina Wisata. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 33(3).
Sutrisna, G. (2021). Implementasi Pendidikan Karakter dalam Pembelajaran Bahasa Inggris. Widya Accarya, 12(1), 117-127.
Juriana, J. (2017). Pentingnya penggunaan bahasa Inggris dalam komunikasi dakwah pada era global. Mawa Izh Jurnal Dakwah Dan Pengembangan Sosial Kemanusiaan, 8(2), 241-258.
Santoso, I. (2014). Pembelajaran bahasa asing di Indonesia: Antara globalisasi dan hegemoni. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 14(1), 1-11.
Agustin, Y. (2011). Kedudukan bahasa Inggris sebagai bahasa pengantar dalam dunia pendidikan. Deiksis, 3(04), 354-364.
Basri, Z. Z., Septiyanti, V. L., & Holisah, F. (2019). Peranan Popular Culture Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Untuk Menciptakan Autonomous Learner Di Abad 21. Jurma: Jurnal Program Mahasiswa Kreatif, 3(1), 19-55.
Komalasari, R. (2022, December). Pariwisata Medis Sebagai Pasar Niche Yang Unik Dalam Konteks Indonesia. In Journey: Journal of Tourismpreneurship, Culinary, Hospitality, Convention and Event Management (Vol. 5, No. 2, pp. 95-104).
Wahyuningsih, R., Kusuma, H. A., & Listyanti, H. (2021). Analisis Persepsi Mahasiswa Non Bahasa Inggris Terhadap Kebutuhan Bahasa Inggris Di Dunia Kerja. Literasi: Jurnal Kajian Keislaman Multi-Perspektif, 1(2), 319-346.