The Effect Brand Minded Lifestyle On Consumptive Behavior In Students

Authors

  • Muhammad Ajie Sadewa Universitas Muhammadiyah Banjarmasin
  • Lita Ariani Universitas Muhammadiyah Banjarmasin

DOI:

https://doi.org/10.37304/pandohop.v2i1.4395

Keywords:

Brand Minded Lifestyle, Consumptive Behavior, College Students

Abstract

This study aimed to determine the effect brand minded lifestyle on consumptive behavior in students. The hypothesis proposed in this study is that there is an effect of brand minded lifestyle on consumptive behavior in students. The subjects in this study were students of the Muhammadiyah University of Banjarmasin with an age range of 18-25 years, using and buying branded goods. The scale used to collect research data is a brand-minded lifestyle scale and a consumptive behavior scale. The data analysis method used in this study is a simple linear regression test. The results of this study indicate that there is a significant effect (Sig. 0.000 <0.05). These results indicate that there is an influence of the Minded brand lifestyle on the consumptive behavior of college students

Downloads

Download data is not yet available.
DOI: 10.37304/pandohop.v2i1.4395 DOI URL: https://doi.org/10.37304/pandohop.v2i1.4395
Views: 916 | Downloads: 473

References

Abidin, R. (1995). Parent stress index. In Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.

Afifatur, R., Endro, T., & Agung, P. (2015). Analisis pengaruh inovasi produk dan gaya hidup brand minded terhadap perilaku pembelian konsumen. Jurnal Dinamika Adminitrasi Bisnis, 1(1), 1–7.

Alvara Research Center. (2020). The Battle Of Our Generation: Indonesia Gen Z and Millennial Report 2020.

Andriany, D., & Arda, M. (2019). Pengaruh Media Sosial Terhadap Impulse Buying Pada Generasi Millenial. Festival Riset Ilmiah Manajemen & Akuntansi, 6681, 428–432.

Anggraini, R. T., & Santhoso, F. H. (2017). Hubungan antara Gaya Hidup Hedonis dengan Perilaku Konsumtif pada Remaja. Gadjah Mada Journal of Psychology, 3(3), 131–140.

Asosiasi Penggunaan Jasa Internet Indonesia. (2020). Laporan Survei Internet Apjii 2019-2020 (Q2). 2020, 15.

Baba, A. N. (2018). Hubungan antara Gaya Hidup Brand Minded Dengan Kecenderungan Perilaku Konsumtif Pada Mahasiswa Psikologi Universitas Medan Area.

Coleman, P. K., & Karraker, K. H. (2019). Parenting self-efficacy among mothers of school-age children

Ermawati, E., & Indriyanti. (2011). Hubungan Antara Konsep Diri Dengan Perilaku Konsumtif Pada Remaja Di SMP N 1 Piyungan. Spirits, 2(1), 1–21.

Haryono, P. (2014). Hubungan Gaya Hidup dan Konformitas dengan Perilaku Konsumtif pada Remaja Siswa Sekolah Menengah Atas Negeri 5 Samarinda. Psikoborneo: Jurnal Ilmiah Psikologi, 2(4).

Hasibuan, E. P. N. (2010). Hubungan antara Gaya Hidup Brand Minded dengan Kecenderungan Perilaku Konsumtif pada Remaja Putri. 1–110.

Hendariningrum, R., & Susilo, M. E. (2014). Fashion dan gaya hidup: identitas dan komunikasi. Jurnal Ilmu Komunikasi, 6(1), 25–32.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. In Pearson Education (Vol. 22).

Lonyka, T. (2021). Hubungan antara Kecerdasan Emosional dengan Perilaku Cybersex pada Mahasiswa yang Bermain Peran (Role Player) di Platform Sosial Media Twitter. Jurnal Ilmiah Bimbingan Konseling Undiksha, 12(3).

Mothersbaugh, D. L., & Hawkins, D. I. (2016). Consumer Behavior Building Marketing Strategy.

Muhammad, P. P. (2021). Hubungan antara Kontrol Diri dengan Perilaku Konsumtif Mahasiswa pada masa Pandemi Covid-19. UIN RADEN INTAN LAMPUNG.

Novitasani, L., & Handoyo, P. (2014). Perubahan Gaya Hidup Konsumtif pada Mahasiswa Urban di UNESA. Paradigma, 02(chapt 1), 7.

Permatasari, S. V. (2020). Analisis Permintaan Terhadap Perilaku Konsumen dan Produsen Dalam Islam Pada Masyarakat. Jurnal Ekonomi Syariah, 2(1).

Plessis, E. Du. (2011). The branded mind. In … Tells Us About the Puzzle of the Brain and the Brand, …. Kogan Page Limited.

Purbohastuti, A. . (2017). Efektivitas Media Sosial Sebagai Media Promosi. Tirtayasa Ekonomika, 12(2), 212–231.

Puryasari, R. (2019). Pengaruh Literasi Ekonomi Dan Gaya Hidup Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Stkip Pgri Tulungagung. Jurnal Ilmiah Pendidikan Ekonomiurnal Ilmiah Pendidikan Ekonomi, 3(1), 1–14.

Rachmat, T. (2015). Metodologi Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Papas Sinar Sinanti.

Rohmah, N. N. (2020). Media Sosial Sebagai Media Alternatif Manfaat dan Pemuas Kebutuhan Informasi Masa Pandemik Global Covid 19 (Kajian Analisis Teori Uses And Gratification). Al-I’lam: Jurnal Komunikasi Dan Penyiaran Islam, 4(1), 1–

Sumartono. (2002). Terperangkap Dalam Iklan. CV Alfabeta.

Wahyuni, R., Irfani, H., Syahrina, I. A., & Mariana, R. (2019). Pengaruh Gaya Hidup Dan Literasi Keuangan Terhadap Perilaku Konsumtif Berbelanja Online Pada Ibu Rumah Tangga Di Kecamatan Lubuk Begalung Kota Padang. Jurnal Benefita, 4(3), 548.

Windayani, S., & Astiti, P. (2017). Peran konformitas dan gaya hidup brand minded terhadap perilaku konsumtif mahasiswi di Kota Denpasar. 000, 96–108.

Zahra, D. R., & Anoraga, P. (2021). The Influence of Lifestyle , Financial Literacy , and Social Demographics on Consumptive Behavior. 8(2), 1033–1041.

Published

2022-03-31

How to Cite

Sadewa, M. A., & Ariani, L. (2022). The Effect Brand Minded Lifestyle On Consumptive Behavior In Students. Jurnal Bimbingan Dan Konseling Pandohop, 2(1), 34–41. https://doi.org/10.37304/pandohop.v2i1.4395